• kontakt@jobsam.dk
  • Cookies- og Privatlivspolitik

Spørgsmål om jobansøgning

Ofte stillede spørgsmål

Skal en jobansøgning sendes på mail eller pr post?

Svar: Langt de fleste arbejdsgivere vil gerne have jobansøgninger på mail. Der er dog ikke noget forkert i at sende jobansøgningen pr. post, men står der i opslaget, at ansøgningen skal sendes til en mailadresse, skal du selvfølgelig det.

Skal jeg medsende alle mine udtalelser og karakterlister?

Svar: Nej, vedlæg kun de dokumenter som kræves i stillingsopslaget. Medbring dine udtalelser mv. til jobsamtalen.

Skal jeg oplyse min alder i en jobansøgning?

Svar: Nej, du behøver ikke oplyse din alder, dette er valgfrit. Ydermere behøver du heller ikke skrive om civilstand, antal børn eller religion.

Hvornår er bedst at sende en jobansøgning?

Svar: Send din jobansøgning med det samme. Nogle arbejdsgivere læser ansøgninger løbende. Du kan derfor nå at gøre et godt indtryk, før der bliver læst 100 andre jobansøgninger, hvis din ansøgning bliver læst først. Ydermere vil mange virksomheder gerne have besat stillingen hurtigst muligt, så send din ansøgning, lige så snart du ser stillingsopslaget.

Skal der være et billede på min jobansøgning?

Svar: Nej, hvis du vælger at indsætte et billede, skal det være placeret i dit CV.