• kontakt@jobsam.dk
  • Cookies- og Privatlivspolitik

Hjælp til jobansøgning


Generelt om jobansøgning

Stort set alle kommer til at skulle skrive en jobansøgning og alle ved det kan være svært. Hvordan beskriver man bedst sine egne spidskompetencer, og hvordan udtrykker man sig klart og tydeligt og får beskrevet de vigtigste punkter om sig selv?

Når du har fundet et stillingsopslag der lyder interessant og du er klar til at lave din ansøgning, er der nogle overvejelser du bør gøre, inden du sender ansøgningen. I det følgende afsnit vil vi gøre dig klogere på hele processen i jobsøgningen.

Ny ansøgning hver gang

Lav en ny jobansøgning hver gang! Ikke to job er ens og det skal jobansøgninger heller ikke være. En jobansøgning skal være unik og målrettet til den enkelte stilling og virksomhed.

Til nogle jobopslag kan du selvfølgelig modificere og ændre en tidligere ansøgning. Der kan også være tilfælde hvor du kan tage udgangspunkt i en anden jobansøgning. Hvis du skal sende to forskellige ansøgninger indenfor samme branche, er din beskrivelse for motivationen for branchen sandsynligvis ens.

Længde

Langt de fleste arbejdsgivere foretrækker, at en jobansøgning ikke er længere end en A4 side. Ofte får arbejdsgivere mange ansøgninger til hver stilling og derfor skal arbejdsgiver hurtigt kunne danne sig et overblik over hvad du kan tilbyde virksomheden.